کد مطلب: 171903
ورود اجناس خارجي ممنوع
دست رد فروشندگان جوان چهارمحالي به کالاهاي خارجي
تاریخ انتشار : 1396/03/17 14:34:30
نمایش : 1788
در شهرکرد عده‌اي از جوانان خوش‌ذوق گرد هم آمده و با ابتکاري که در اين زمينه داشتند اقدام به افتتاح فروشگاهي براي عرضه کالاي ايراني کرده‌اند، طراحي داخلي فروشگاه، ديوارنوشته‌ها و از همه مهم‌تر نام فروشگاه همه و همه در جهت تشويق مردم به خريد کالاي ايراني بوده و در فروشگاه هيچ يک از برندهاي خارجي به چشم نمي‌خورد.














به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ در سال‌هاي اخير با مطرح شدن شعار اقتصاد مقاومتي از سوي رهبر معظم انقلاب هم دولت و هم مردم مکلف به انجام وظايفي در جهت خودکفايي کشور در بحث‌هاي اقتصادي شدند.

در اين راستا دولت با حمايت از توليدکنندگان و باز کردن راه آن‌ها با حذف بوروکراسي‌هاي اداري و همچنين با جلوگيري از واردات کالاهايي که در داخل کشور ظرفيت توليد آن‌ها وجود دارد و جلوگيري از ورود کالاي قاچاق به کشور مي‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتي کمک کند.

اما وظيفه مردم در اين بين چه مي‌تواند باشد؟ اين موضوع که مردم نيز وظايفي در اين خصوص برعهده دارند بر کسي پوشيده نيست، مردم مي‌توانند با خريد کالاي ايراني از توليدکنندگان داخلي حمايت کرده و بازار فروش مناسبي براي اين کالاها فراهم سازند.

مردم نبايد اجازه دهند شرکت‌ها و کارخانه‌هاي توليد داخلي به دليل نبود بازار مناسب، تعطيل و هرروز به تعداد جوانان بيکار اضافه شود، و در اين ميان نبايد از نقش فرهنگ‌سازي غافل شد، چون فرهنگ‌سازي و تشويق مردم به خريد کالاهايي که با کيفيت توليد مي‌شوند مي‌تواند آن‌ها را به سمت خريد کالاي ايراني سوق و نظرشان را درخصوص کيفيت اين نوع از کالاها تغيير دهد.

در شهرکرد هم عده‌اي از جوانان خوش‌ذوق گرد هم آمده و با ابتکاري که در اين زمينه داشتند اقدام به افتتاح فروشگاهي براي عرضه کالاي ايراني کرده‌اند، طراحي داخلي فروشگاه، ديوارنوشته‌ها و از همه مهم‌تر نام فروشگاه همه و همه در جهت تشويق مردم به خريد کالاي ايراني بوده و در فروشگاه هيچ يک از برندهاي خارجي به چشم نمي‌خورد.

 
جهانبين نيوز با يکي از جوانان فعال در اين فروشگاه مصاحبه‌ايي داشته که متن آن در زير آمده است:

جهانبين نيوز: خودتان را معرفي کنيد و کمي در مورد اين فروشگاه توضيح دهيد:

امين ميرزاخاني هستم متولد سال ۷۱، من به همراه چهار نفر از دوستانم که از بچه‌هاي هيئتي هم هستند و با هدف حمايت از مباحث معيشتي مردم اقدام به راه‌اندازي اين فروشگاه کرديم، فرشگاه از ۳۰ ارديبهشت افتتاح شده و اکنون درحال فعاليت است، براي راه‌اندازي اين فروشگاه هيچ‌گونه تسهيلات و کمکي نگرفتيم و با آورده شخصي آن را افتتاح کرديم، اما درنظر داريم در ادامه کار از کمک خيرين هم بهره ببريم و اين کمک را براي ارائه اجناس به محرومان و فقرا به کار بنديم.
 

جهانبين نيوز: هدف شما از راه‌اندازي فروشگاه غير از تامين مواد مورد نياز براي معيشت مردم چيست؟

ميرزاخاني: در فروشگاه ما همه اجناسي که به فروش مي‌رسد ايراني است و اين موضوع تنها با اين هدف صورت گرفته که به فرمان رهبرمان جامه عمل بپوشانيم، با حمايت از توليدات داخلي مي‌توان راه را بر واردات کالاهاي غيرضروري بسته، زمينه تقويت توليدکنندگان داخلي را فراهم سازيم، کليه مواد خوراکي، بهداشتي و لوازم‌التحرير موجود در فروشگاه از کالاهاي ايراني هستند و هيچ يک از برندهاي خارجي اينجا به فروش نمي‌رسد.

جهانبين نيوز: درخصوص نام انتخابي براي فروشگاه، طراحي ويژه و همچنين تابلوها و جملات استفاده شده در فروشگاه توضيح دهيد:

ميرزاخاني: ما سعي کرديم نام متناسب با هدف‌مان، طراحي خاصي که در فروشگاه شاهد آن هستيد (مثلا رنگ‌آميزي سقف به رنگ پرچم ايران) و يا استفاده از جملاتي که بر ديوارها مي‌بينيد اقدام به فرهنگ‌سازي براي خريد کالاي ايراني کنيم و به اين طريق مردم را تشويق به خريد کالاي ايراني نماييم.
 

جهانبين نيوز: در اين مدت که شروع به کار کرديد استقبال از فروشگاه چطور بوده؟

ميرزاخاني: خداراشکر در اين مدت کم استقبال خوبي از فروشگاه شده است اما همزماني افتتاح فروشگاه با شروع ماه رمضان کمي در خريد مردم تاثير داشته است ضمن اينکه ما هنوز تبليغات لازم براي معرفي فروشگاه را شروع نکرده‌ايم و پيش‌بيني مي‌کنيم با شروع تبليغات شاهد استقبال بيشتر و بهتر مردم باشيم.

جهانبين نيوز: درخصوص تخفيف‌هاي کالاها در فروشگاه توضيح دهيد:

ميرزاخاني: قيمت محصولاتي که در فروشگاه عرضه مي‌شود بدون در نظر گرفتن سود و تنها با احتساب هزينه جابجايي به مردم عرضه مي‌شود و در نظر داريم اين رويه را ادامه دهيم چون از آنجايي که فروشگاه در جهت عمل به فرمان رهبر انقلاب و حمايت از کالاهاي ايراني افتتاح شده اگر بخواهيم بحث سود کالاها را مطرح کنيم هدف‌مان را مخدوش کرده و از راه اصلي‌مان دور مي‌شويم.
 

جهانبين نيوز: چرا بعضي از اجناس که براي سلامتي مضر است در فروشگاه به فروش نمي‌رسد؟

ميرزاخاني: اجناسي مانند چيپس‌ها، نوشابه، پودر ژله، آدامس و... که براي سلامتي مضر هستند را با وجود اينکه فروش خوبي دارند در فروشگاه به فروش نمي‌رسند و سعي کرديم دمنوش‌ها، چيپس‌هاي ميوه‌ايي، آدامس کندر و... را جايگزين اين مواد کنيم.

جهانبين نيوز: در مورد غرفه معنوي که در ورودي فروشگاه قرار دارد توضيح دهيد:

ميرزاخاني: اين غرفه با هدف داشتن يک ايستگاه معرفت در فروشگاه راه‌اندازي شده که در آن با ارائه بسته‌هاي فرهنگي شامل سي دي‌هايي با مضامين فرهنگي، اجتماعي و سياسي به مردم، کتاب‌هايي براي کودکان، توزيع رايگان نشريه حزب‌الله، صندوق‌هاي جمع‌آوري کمک‌هاي مردمي براي نيازمندان و... به زودي کار خود را آغاز مي‌کند اما هنوز درحال بررسي موارد ديگر براي اين ايستگاه مانند داشتن کتابخانه‌‎ايي براي امانت دادن کتاب‌هايي به مراجعان و... بوده و درحال تکميل آن هستيم.
 



جهانبين نيوز: چه برنامه‌هايي براي گسترش فروشگاه داريد؟

ميرزاخاني: براي آينده درنظر داريم يک نانوايي و يک ميوه‌فروشي هم به فرشگاه اضافه کنيم و به اين ترتيب بتوانيم براي در اين مجموعه بيشتر اقلام مورد نياز مردم را در اختيار آن‌ها قرار دهيم.
ما در نظر داريم از کمک خيرين هم بهره برده و به اين ترتيب بتوانيم براي نيازمندان کالاها با قيمت مناسب‌تر يا بصورت رايگان ارائه دهيم، هميچنين درنظر داريم به جاي تابلو نسيه ممنوع تابلو نسيه ممنوع نيست را در مغازه نصب کنيم و کمکي به نيازمندان داشته باشيم.

جهانبين نيوز: سخن آخر:

ميرزاخاني: اصل کار ما بر اين بود که مي‌خواهيم براي مردم اين موضوع جا بيافتد که امام و انقلاب براي مردم بوده و هست و اين موضوع که بچه‌هاي حزب‌اللهي‌ها از مردم کمي دور شده‌اند را از بين برده و در بين مردم باشيم و به مردم کمک کنيم.
 

انتهاي پيام/1028ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg